Slabikář – Dobrodružství se slovy (2. díl) se věnuje písmenům N, K, C, V, Z, D, R, H, B, Ž, Š, Č, Ř, CH, AU, OU, EU, ale zaměřuje se i na práci se čtenářskými strategiemi. Důraz je kladen i na rozvoj a procvičování jemné motoriky a vizuomotoriky.
V úvodu jednotlivých kapitol se žáci seznámí s cíli výuky, na něž navazují jednotlivá cvičení. Jeden z cílů je vždy určen k sebehodnocení, záleží na učiteli a žácích, zda budou usilovat i o zvládnutí ostatních cílů.
Celým slabikářem děti provází postava Větvánka, která je vybízí k řadě zajímavých aktivit ve třídě i venku. Výuka čtení a psaní je propojena s aktivitami v přírodě, a to tak, aby si děti při různých hrách upevňovaly dovednosti získané ve škole a dále je prohlubovaly vlastním pozorováním, zkoumáním a tvůrčími činnostmi. Na zaznamenávání zážitků a rozvoj pisatelství jsou určeny volné listy. Bonusem každého dílu slabikáře je i badatelská lekce.